Jaką salę wybrać na wymarzone wesele? – część 2/2

W poprzedniej części omówiliśmy trzy podstawowe czynniki wpływające na wybór sali weselnej. Należą do nich: lokalizacja, koszta oraz wielkość miejsca. A co jeszcze powinno zwrócić uwagę przyszłych nowożeńców?

Lokalizacja

Kolejnym ważnym czynnikiem decydującym przy wyborze Sali weselnej jest jej lokalizacja. Przede wszystkim należy sobie odpowiedzieć na pytanie, jak daleko znajduje się od kościoła/urzędu stanu cywilnego. W przypadku miejsc znacznie oddalonych od miejsca samej ceremonii, para młoda powinna zorganizować transport dla swoich gości. Sale mieszczące się w centrum miasta cieszą się przede wszystkim szybkością i prostotą dojazdu. Jednakże, często dużym mankamentem takich sal jest brak tarasu czy ogrodu. Również sama sceneria będzie mniej malownicza niż w przypadku sal położonych na obrzeżach miasta czy zupełnie z dala od niego. Jednakże w przypadku takich sal trzeba dodatkowo wliczyć wspomniane już koszty dojazdu. Do pary młodej należy decyzja, czy malownicze widoki i efektowna okolica są warte dodatkowych kosztów.

Dostępne menu oraz obsługa gości

Jedzenie, obok muzyki, jest jednym z tym elementów, które ostatecznie wpływa na zadowolenie gości z zorganizowanej przez nowożeńców imprezy. Coraz popularniejsze stają się degustacje organizowane przez lokale, gdzie mają odbywać się wesela. Dzięki temu można uniknąć przykrych doświadczeń gastronomicznych w czasie Wielkiego Dnia. Ponadto, warto zwrócić uwagę na typ potraw oferowany przez dane miejsce, a wśród nich na potrawy wegetariańskie i jarskie. Osoby nie jedzące miejsca również mają prawo o pełnowartościowego posiłku podczas całonocnej zabawy. Dlatego warto też zadbać o ich komfort i zorganizować dla nich odmienne menu.

Jeśli już wybraliśmy listę dań, należy zwrócić uwagę na to, kto je będzie roznosił w czasie wesela. Do rzeczy najważniejszych należy ilość kelnerów, ich wygląd oraz nastawienie do gości. Nikt nie chciałby być obsługiwany przez gburowatego kelnera w poplamionej koszuli. Ponadto, powinni umieć współpracować w zespole – nie tylko między sobą, ale także z DJem czy zespołem muzycznym. Warto aby kolejne posiłki pokrywały się z planowanymi przerwami w tańcach. Dobrzy kelner, powinni dbać by na bieżąco niczego nie brakowało na stołach weselnych.

Ewentualne miejsca noclegowe

Aspekt ten jest szczególnie dla par posiadających przyjezdnych gości, którzy nie mają możliwości po zabawie wrócić do domu. Dlatego też warto sprawdzić, jakimi pokojami dysponują miejsca organizujące weselne. Warto zadbać o to by biesiadnicy mogli w wygodnym miejscu nabrać sił na poprawiny lub powrót do domu. Takie pokoje są również ważne z punktu widzenia Pary Młodej, która po całonocnej imprezie raczej będzie wolała najpierw zregenerować siły, a dopiero potem załatwić resztę formalności z właścicielami lokalu.

I wreszcie… Formalności

Do najważniejszych kwestii formalnych należy zaliczyć termin wesela oraz odpowiednio wcześniej zarezerwować wybraną salę. Po następne, należy sporządzić umowę miedzy stronami (parą młodą a uprawniona do tego osobą np. menagerem). Powinna zawierać wszystkie kwestie związane z organizacją wesela – począwszy od menu, przez bazę noclegową, rozliczenia, a skończywszy na ewentualnych karach grożących za niedopełnienie warunków.

Podsumowując

Trzeba liczyć się z tym, iż żadne miejsce nie spełni w stu procentach naszych wymagań. Jednakże nie należy rezygnować z wytyczonych standardów i dlatego też zachęcamy do uporczywych poszukiwań. W końcu ten dzień powinien być wyjątkowy. Warto pamiętać, iż oprócz kosztów liczą się takie aspekty jak wygląd i lokalizacja sali, baza noclegowa, dostępne menu, a także kwestie formalne związane z rezerwacją.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *